Profilprodukter

Att känna tillhörighet

Att känna tillhörighet

Människan har alltid haft ett behov av att vara en del av en grupp och känna tillhörighet. Det är tydligt om man råkar passera en fotbollsmatch och ser åskådarna till de olika lagen komma ut från arenan. Men detsamma gäller även företaget man arbetar på. Profilkläder i Stockholm, och andra städer, används inte enbart som reklam för företaget utan det skapar en gruppkänsla för de anställda som är positiv både för dem och kunderna. En vi-känsla som gör att man känner trygghet i vad man utför och vad man står för.

 

Reklam för företaget

Profilprodukter, som kläder, är alltså ett sätt för företaget att visa vilka som tillhör personalen och även ett sätt att göra reklam. Varenda gång en person ser ett företagsnamn så blir det mer och mer familjärt och känt. Och nästa gång man behöver en produkt eller tjänst så är det troligt att det man känner till är det som man också väljer. Reklam i olika medier fyller sin funktion men profilprodukter har en slags reklam som inte ger mer än ett namn och ofta kan det faktiskt räcka.

Allsköns produkter

När man tänker profilprodukter så är det kanske vanligast att man tänker kläder och då är det inte bara företagets logga som man kan passa på att trycka på kläderna. För att ytterligare accentuera kan man också välja företagets färg och/eller stil på kläderna. Detsamma gäller övriga profilprodukter. 

Ser man sig runt i hemmet så hittar man säkert en mängd profilprodukter som man inte visste att man hade som tändsticksaskar, tändare, kaffemuggar, glas, ask-koppar, usb-minnen, t-shirts, kepsar och något som säkert finns i precis alla hem i landet nämligen pennor. Det är till och med så att många sparar profilprodukter från resor som från restauranger, hotell eller flygplatser. Eller från företag man arbetat på eller haft som leverantörer eller kunder.